قرارداد با شرکت پست برای فروشگاه‌های اینترنتی

قرارداد با شرکت پست برای فروشگاه‌های اینترنتی قرارداد با شرکت پست برای فروشگاه‌های اینترنتی
  • 1400/08/22
  • 7308
  • 4
قرارداد با شرکت پست برای فروشگاه‌های اینترنتی

در این مطلب از وبلاگ پایگان، مراحل قرارداد با پست برای فروشگاه اینترنتی را برای شما شرح خواهیم داد.

امروزه با توجه به گسترش دسترسی افراد به اینترنت، مبادلات تجاری آنلاین و خرید از فروشگاه‌های اینترنتی محبوبیت زیادی در بین مردم پیدا کرده و بسیار فراگیر شده است. به همین دلیل فروشگاه‌هایی که محصولات خود را تا به حال به صورت آفلاین و در فروشگاه‌های فیزیکی خود، به فروش می‌رساندند به فروش اینترنتی روی آورده‌اند. اما فروش اینترنتی کالا هم چالش‌های مانند لجستیک و ارسال را دارد و مشاهده می‌شود بسیاری از فروشگاه‌هایی که به فروش اینترنتی روی آورده‌اند در ادامه مسیر توان حضور و ادامه رقابت را به دلیل مشکلات لجستیک و ارسال کالا نداشته‌اند و از این فضا خارج شده‌اند.

موضوع لجستیک و ارسال کالا یکی از چالش‌های بزرگی بسیاری از کسب‌وکارهایی است که به فروش اینترنتی روی آورده‌اند. موضوع لجستیک و ارسال کالا آنقدر مهم و بزرگ است که فروشگاه‌هایی مانند دیجی‌کالا هم با آن دست به گریبان هستند و همیشه درصدد حل این مشکل هستند.

اگر فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی نکرده‌اید مقاله "نحوه راه اندازی فروشگاه اینترنتی" را مطالعه کنید.

شاید این موضوع در ذهن شما ایجاد شده باشد که با وجود شرکت‌ پست فروشگاه‌های اینترنتی چرا با این چالش روبرو هستند؟ و یا اینکه قرارداد با شرکت پست برای فروشگاه‌های اینترنتی بهترین راه‌حل و برطرف کننده چالش است.

اگر موضوع قرارداد فروشگاه‌های اینترنتی با پست به ذهن شما رسیده است شاید بهتر باشد قبل از ادامه مقاله، شرایط و بندهای قرارداد با پست برای فروشگاه اینترنتی را مرور کنیم.

دانلود نسخه اصل قرارداد با شرکت پست برای فروشگاه‌های اینترنتی

بندهای قرارداد با پست برای فروشگاه‌های اینترنتی 

بندهای قرارداد با شرکت پست برای فروشگاه اینتنرتی

جهت استفاده از خدمات و عقد قرارداد با شرکت پست، فروشگاه‌های اینترنتی باید قرارداد "سرویس خرید و فروش اینترنتی" را منعقد کنند که برخی از بندها و مواراد مهم آن به شرح زیر است:

  1. حوزه تحت پوشش شرکت پست برای ارائه خدمات سراسر کشور است.
  2. هزینه‌های پستی براساس تعرفه‌های مصوب و ابلاغی شرکت پست محاسبه می‌شود.
  3. حق اشتراک استفاده از سرویس پست، ماهانه 300 هزار تومان است. علاوه بر حق اشتراک ماهانه فروشگاه بابت هر بسته باید 500 تومان به شرکت پست پرداخت کند.
  4. به هزینه ارسال هر بسته 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده اضافه می‌شود.
  5. افزایش نرخ تعرفه‌های پستی در طول مدت زمان قرارداد توسط شرکت پست قابل تغییر است.
  6. مبلغ فروش کل محصولاتی که به صورت پرداخت در محل (COD) به فروش می‌رسند و شرکت پست آن‌ها را ارسال می‌کند یکبار در ماه به حساب فروشگاه اینترنتی واریز می‌شود.
  7.  کارمزد محصولاتی که به صورت پرداخت در محل (COD) ارسال می‌شوند معادل یک درصد ارزش کالا است.
  8. فروشگاه اینترنتی نمی‌تواند ارسال بیش از 10 درصد از سفارشات خود را کنسل کند.
  9. اگر در رابطه با سرویس پرداخت در محل شرکت پست یا همان COD اطلاعاتی ندارید مقاله " روش پرداخت در محل پست چیست؟" را مطالعه کنید.
  10.  در مجموع 250 میلیون ریال که شامل 50 میلیون ریال ضمانتنامه بانکی معتبر و 200 میلیون ریال سفته است به عنوان تضمین از فروشگاه اینترنتی دریافت می‌شود.
  11. قرارداد با شرکت پست یکساله است و فسخ قرارداد زودتر از موعد مقرر مشمول قوانین فسخ می‌شود.
  12.  هزینه ارسال کالا فروشگاه اینترنتی با وزن 500 گرم و در سایز 10*15*20 در شهر تهران معادل 20،000 تومان است.
  13.  مدت زمان ارسال محصولات در شهر تهران بین یک تا دو روز است.
  14.  مدت زمان ارسال کالا برای مراکز استان‌های دیگر متوسط 4 روز کاری است.
  15.  مدت زمان ارسال کالا برای سایر شهرهای استان‌های دیگر متوسط 6 روز کاری است.

 

اکنون که برخی از بندهای قرارداد با پست را مطالعه کردید؛ لطفا به این چند سوال کمی فکر کنید:

با توجه به واریز ماهانه شرکت پست، مدت زمان ارسال، هزینه ارسال و تضامین شرکت پست، شما به عنوان یک فروشگاه اینترنتی با پست قرارداد می‌بندید و محصولات خود را با پست ارسال می‌کنید؟

شما به عنوان یک خریدار از یک فروشگاه اینترنتی، با مدت زمان ارسال کالا (برای تهران متوسط 2 روز) مشکلی ندارید؟

مشکلات قرارداد با شرکت پست برای فروشگاه‌های اینترنتی

مشکلات قرارداد با شرکت پست برای فروشگاه‌های اینترنتی

همانطور که به سوالات بالا فکر می‌کنید برخی از چالش‌های بندهای قرارداد با پست برای فروشگاه‌های اینترنتی را برای شما شرح می‌دهیم.

واریز ماهانه مبلغ محصولاتی که به صورت پرداخت در محل به فروش رسیده‌اند

شرکت پست مبلغ محصولاتی را که به صورت پرداخت در محل به فروش رسیده‌اند را ماهانه واریز می‌کند. یعنی درآمد 30 روز یک فروشگاه اینترنتی همیشه در اختیار پست هیت و در اختیار فروشگاه نیست.

با توجه به فراگیر شدن فروشگاه‌های اینترنتی، رقابت بسیاری که در بین این فروشگاه‌ها وجود دارد و مسائلی مانند فیشینگ و درگاه‌های نامعتبر پرداخت آنلاین، خریداران تمایل دارند مبلغ محصولات خود را به صورت پرداخت در محل پرداخت کنند. همچین این موضوع به عنوان یک مزینت برای فروشگاه عمل می‌کند و فروشگاه‌ها برای اینکه ثابت کنند محصولاتی با کیفیت عرضه می‌کنند مبلغ محصولات خود را در محل تحویل سفارش از مشتری دریافت می‌کنند.

اکنون فرض کنید شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید و روزانه تنها 20 محصول به ارزش متوسط 150 هزار تومان به صورت پرداخت در محل به فروش می‌رسانید. یعنی شما در 30 روز مبلغی معادل 90 میلیون تومان فروش محصول دارید که آن را دریافت نمی‌کنید و همیشه در اختیار شرکت پست است.

با توجه به این موضوع به نظر شما قرارداد با شرکت پست برای فروشگاه اینترنتی گزینه‌ی خوبی است؟

مدت زمان ارسال کالا در قرارداد فروش‌های اینترنتی با پست

همانطور که در بالا اشاره شد متوسط زمان ارسال کالا در شهر تهران 1 تا 2 روز، در سایر مراکز استان‌ها متوسط 4 روز و در سایر شهرهای استان‌ها متوسط 6 روز است. لازم به ذکر است که این مدت زمان تنها برای ارسال است. یعنی اگر مراحل آماده‌سازی و بسته‌بندی یک محصول در فروشگاه اینترنتی 2 روز باشد به زمان‌های بالا باید 2 روز دیگر هم اضافه شود.

مدت زمان ارسال کالا در شرکت پست برای فروش‌های اینترنتی در مقایسه با سایر فروشگاه‌ها مانند دیجی‌کالا بسیار زیاد است. این موضوع باعث می‌شود هنگامی که یک خریدار برای خرید یک محصول هم به فروشگاه اینترنتی شما سر بزند و هم به دیجی‌کالا یا سایر فروشگاه‌های اینترنتی دیگر سر بزند، به دلیل زمان ارسال ترجیح بدهد که محصول را از سایر فروشگاه‌ها تهیه کند.

با توجه به این موضوع به نظر شما قرارداد با شرکت پست برای فروش‌های اینترنتی گزینه‌ی خوبی است؟

اگر قصد دارید برای فروشگاه اینترنتی خود با یکی از شرکت‌های ارسال قرارداد منعقد کنید مقاله "بهترین شرکت‌های پستی" را حتما مطالعه کنید.

هزینه ارسال کالا در قرارداد فروش‌های اینترنتی با پست

در بندهای قرارداد پست با فروشگاه اینترنتی مشاهده کردید که متوسط هزینه ارسال کالا در شهر تهران 20،000 تومان است؛ در صورتیکه این مبلغ در شرکت‌های واسط پستی مانند پایگان تنها 15،000 تومان با مدت زمان ارسال 1 روز است.

حالا با توجه به این موضوع به نظر شما قرارداد با پست برای فروش اینترنتی معقول است؟

همانطور که خود شما هم متوجه شدید موضوعاتی چون واریز ماهانه شرکت پست، مدت زمان ارسال، هزینه ارسال و تضامین شرکت پست، باعث می‌شود یک فروشگاه اینترنتی با پست قرارداد نبندد و به دنبال یک روشی دیگر برای چالش ارسال کالاها و محصولات خود باشد.

حالا این سوال مطرح می‌شود که اکنون فروشگاه‌های بزرگ این چالش خود را چگونه برطرف کرده‌اند؟

 

معیارهای قرارداد با شرکت پست برای فروشگاه‌های اینترنتی

برای قرارداد با شرکت پست برای فروشگاه‌های اینترنتی، باید به برخی معیارهای مهم توجه کرد. در ادامه به برخی از این معیارها اشاره می‌کنم:

1- نوع کالا: برای قرارداد با شرکت پست، باید به نوع کالاهایی که قصد ارسال آنها را دارید توجه کنید. برخی شرکت‌های پست، برای انواع کالاها شرایط و قیمت‌های مختلفی اعمال می‌کنند.

2- وزن و ابعاد کالا: بسته به وزن و ابعاد کالا، هزینه ارسال ممکن است تغییر کند. برای مثال، برای کالاهای بزرگتر از حد مشخصی ممکن است با هزینه بیشتری ارسال شوند.

3- نوع خدمات پستی: شرکت پستی می‌تواند خدمات مختلفی برای ارسال کالاها ارائه دهد، مانند پیک، پست پیشتاز یا پست سفارشی. باید با توجه به نوع کالا و نیاز فروشگاه، خدمات مورد نیاز را انتخاب کرد.

4- مسافت: هزینه ارسال پستی کالا به مبدا و مقصد بستگی دارد. همچنین، شرکت‌های پستی ممکن است برای ارسال کالا به مناطق دورتر هزینه بیشتری دریافت کنند.

5- بیمه ارسال کالا: برای حفاظت از کالاهایی که قصد ارسال آنها را دارید، می‌توانید از خدمات بیمه ارسال کالا استفاده کنید. باید با شرکت پستی فروشگاه اینترنتی  مربوطه تماس گرفته و در مورد شرایط و قیمت بیمه اطلاعات دقیقی را کسب کنید.

6- قیمت: بسته به نوع کالا، وزن، ابعاد و نوع خدمات پستی، هزینه ارسال ممکن است متفاوت باشد. باید با توجه به نوع کالا و نیاز فروشگاه، گزینه‌ی مناسب را انتخاب کرد.

7- مدت زمان تحویل: برخی شرکت‌های پستی، بهترین خدمات تحویل را ارائه می‌دهند. باید با توجه به نوع کالا و نیاز فروشگاه، مدت زمان تحویل را در نظر گرفت.

8- پیگیری: برخی شرکت‌های پستی، خدمات پیگیری را ارائه می‌دهند. این خدمات به شما امکان می‌دهند تا به راحتی وضعیت ارسال کالا را پیگیری و کنترل کنید.

با توجه به معیارهای فوق، شما می‌توانید با شرکت پستی مورد نظر خود قرارداد ببندید و از خدمات آن استفاده کنید.

 

 

 

سوالات متداول

آیا شرکت پست خدمات پیگیری را ارائه می‌دهد؟

بله، بسیاری از شرکت‌های پستی خدمات پیگیری را برای مشتریان خود ارائه می‌دهند. این خدمات به شما امکان می‌دهد وضعیت ارسال کالای شما را پیگیری کنید و اطمینان حاصل کنید که کالای شما به مقصد خود رسیده است یا خیر. بسیاری از شرکت‌های پستی، برای ارائه خدمات پیگیری، از سیستم‌های ردیابی پیشرفته استفاده می‌کنند که به شما امکان می‌دهد به راحتی وضعیت ارسال کالای خود را تحت نظر داشته باشید. این سیستم‌ها معمولاً شامل شماره پیگیری یا کد رهگیری است که با استفاده از آن می‌توانید به راحتی وضعیت ارسال کالای خود را پیگیری کنید.

آیا شرکت پست خدمات ارسال بین المللی نیز دارد؟

بله، بسیاری از شرکت‌های پستی در سراسر جهان خدمات ارسال بین المللی را برای مشتریان خود ارائه می‌دهند. این خدمات به شما امکان می‌دهند کالاهایتان را به سراسر دنیا ارسال کنید. هر کشور ممکن است شرایط و قوانین متفاوتی برای ارسال بین المللی داشته باشد. برای مثال، برخی کشورها ممکن است محدودیت‌هایی را در قبال واردات برخی کالاها داشته باشند، بنابراین برای ارسال کالا به این کشورها باید با شرایط و مقررات آنها آشنا شوید و از محدودیت‌های مربوطه آگاهی داشته باشید.

اگر علاقمند به آشنایی با انواع روش ارسال کالا فروشگاه اینترنتی دارید مقاله "انواع روش ارسال کالا" را مطالعه کنید.

تماس با پایگان جهت عقد قرارداد

لطفا ما را از نظرات و تجربیات خود در مورد این مطلب بهره‌مند سازید.

4 دیدگاه

  • avatar

    برای قرارداد با پست احتیاج به ثبت نام در نماد الکترونیکی هست؟

  • avatar
    پایگان

    بله

  • avatar
    هدیه رحمتم

  • avatar
    هدیه رحمتم

ما در تلاشیم تا با همدیگر مطالب زیادی یاد بگیریم

بهترین روش ارسال روغن با پست
05شهریور
  • 0
  • 873

بهترین روش ارسال روغن با پست

بهترین روش برای ارسال روغن با پست به عوامل مختلفی، از جمله وزن و حجم بسته، محدودیت‌ها و قوانین حمل و نقل، مقصد نهایی و نیازهای شما بستگی دارد. 

برای ارسال روغن با پست، توصیه می‌شود با ارائه دهنده خدمات پست محلی یا بسته‌بندی و حمل و نقل مورد نظرتان تماس بگیرید تا بهترین روش ارسال را براساس نیازهای خاصتان م

ادامه مطلب
بهترین شرکت پستی برای فروشگاه ایکامرس
06شهریور
  • 0
  • 766

بهترین شرکت پستی برای فروشگاه ایکامرس

ایکامرس (E-commerce) به فروش و خرید کالاها و خدمات از طریق اینترنت اشاره دارد. در این مدل تجارت، تراکنش‌های تجاری بین فروشنده و خریدار از طریق وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌های موبایل یا سایر پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی انجام می‌شود. ایکامرس با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، تسهیلات پرداخت الکترونیکی و ارسال سریع کال

ادامه مطلب
مطمئن ترین روش ارسال کتاب با پست برای فروشگاه آنلاین کتاب
11شهریور
  • 0
  • 2037

مطمئن ترین روش ارسال کتاب با پست برای فروشگاه آنلاین کتاب

امروزه فروش کتاب به صورت آنلاین بسیار رونق پیدا کرده است و مشتریان می توانند بسیاری از عنوان کتاب های کمیاب را از طریق فروشگاه های اینترنتی خریداری کنند. بر این اساس فروشگاه های آنلاین کتاب برای ارسال کتاب باید از خدمات پستی رسمی و معتبر استفاده کنند. در اکثر شهرهای بزرگ، شرکت‌ های پستی معتبری وجود دارند که خدمات ارسال کت

ادامه مطلب
ارسال مرسوله آنلاین با پایگان
12شهریور
  • 0
  • 730

ارسال مرسوله آنلاین با پایگان

در دنیای امروز، ارسال مرسوله‌ها به سرعت و امانت بالا اهمیت بسیاری دارد. یکی از راه‌های پرطرفدار برای ارسال مرسوله آنلاین، استفاده از سرویس‌های ارسال پیک مانند "پایگان" می‌باشد. پایگان یکی از پیشروهای ایرانی در زمینه ارائه خدمات ارسال سریع و آنلاین می‌باشد که با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، به مشت

ادامه مطلب
ارسال مرسوله یک روزه با پایگان
12شهریور
  • 5
  • 1098

ارسال مرسوله یک روزه با پایگان

ارسال مرسوله‌ها و بسته‌ها با سرعت و امانت بالا از جمله نیازهای اساسی هر سازمان یا فردی است که در فعالیت‌های روزمره خود نیازمند ارسال و دریافت مرسوله‌ها می‌باشد. یکی از راه‌های موثر و محبوب برای انجام این فرآیند، استفاده از خدمات پیک و ارسال مرسوله یک روزه با شرکت‌هایی مانند "پایگان" می‌باشد. پایگان ب

ادامه مطلب
تماس با ما: 54124-021