نکات و موارد مهم در ارسال کالا فروشگاه اینترنتی

نکات و موارد مهم در ارسال کالا فروشگاه اینترنتی نکات و موارد مهم در ارسال کالا فروشگاه اینترنتی
  • 1400/09/01
  • 2198
  • 0
نکات و موارد مهم در ارسال کالا فروشگاه اینترنتی

هزینه ارسال کالا فروشگاه‌های اینترنتی در شرکت پایگان

شهر تهران

سایر شهرها با استفاده از پیک ویژه

سایر شهرها با استفاده از پست

18000 تومان

25000 تومان

طبق تعرفه شرکت پست

 

در بین مواردی که یک فروشگاه اینترنتی در طول عمر و فعالیت خود، با آن مواجه است ارسال محصول یا کالا در فروشگاه اینترنتی، موضوع بسیار مهمی است و شاید بتوان گفت از سایر فرایندهایی مانند بازاریابی، جذب مخاطب، دریافت سفارش و انبارداری و لجستیک اهمیت بیشتری دارد. دلیل این موضوع این است که ارسال کالا در فروشگاه اینترنتی تنها نقطه تماس فیزیکی مشتری با فروشگاه اینترنتی است و اگر این ارتباط موفق نباشد تمام هزینه‌هایی که برای جذب مشتری انجام شده است به هدر می‌رود.

امروزه هر فروشگاه اینترنتی که می‌خواهد فعالیت کند و مسیر موفقیت و رشد را در پیش بگیرد باید به ارسال محصول در فروشگاه اینترنتی توجه زیادی داشته باشد. ارسال کالا (محصول) در فروشگاه اینترنتی به اندازه‌ای مهم است که کوچک‌ترین اشتباه در روش ارسال کالا (محصول) می‌تواند منجر به کاهش درآمد فروشگاه و در نهایت حذف آن از چرخه‌ی رقابت شود.

با توجه به مواردی که بیان شد در ادامه قصد داریم نکات و موارد مهم در انواع روش‌های ارسال کالا فروشگاه اینترنتی را برای شما بیان کنیم تا با دقت و توجه به آن‌ها در مسیر پیشرفت فروشگاه اینترنتی خود گام بردارید.

نکات مهم در ارسال کالای فروشگاه اینترنتی

نکات ارسال کالا (محصول) در فروشگاه‌های اینترنتی

 

زمان ارسال محصول فروشگاه اینترنتی

اولین نکته در ارسال محصول (کالا) فروشگاه اینترنتی زمان ارسال کالا است. این موضوع را با یک مثال شرح می‌دهیم. فرض کنید قصد خرید یک کالا را داریم. در بیشتر مواقع ابتدا ما به سایت دیجی کالا سر می‌زنیم و پس از مشاهده قیمت و سایر موارد، سفارش را ثبت می‌کنیم. پس از ثبت سفارش در مرحله انتخاب زمان ارسال کالا، اگر کالا طی یکی دو روز آینده برای ما ارسال نشود (که در بیشتر مواقع هم به همین صورت است) بیشتر ما سفارش خود را لغو می‌کنیم و به سراغ یک وب سایت دیگر می‌رویم. اینجا دقیقا جایی است که اگر فروشگاه‌های اینترنتی به آن دقت ویژه‌ای داشته باشند می‌توانند از دیجی کالا پیشی بگیرند. یعنی مدت زمان ارسال محصول (کالا) فروشگاه اینترنتی اولین و بزرگترین مزیت آن‌ها در مقابل وب سایت بزرگی مانند دیجی کالا است.

ما در پایگان به دلیل اینکه خدمات ارسال محصول (کالا) فروشگاه اینترنتی را انجام می‌دهیم فروشگاه‌های بسیاری را مشاهده کرده‌ایم که تنها با توجه به مزیت مدت زمان ارسال کالا، توانسته‌اند با فروشگاه بزرگی مانند دیجی کالا رقابت کنند و در این رقابت پیروز شوند.

پس ما به شما تضمین می‌دهیم که بصرفه ترین شرکت پستی برای فروشگاه آنلاین هستیم.

اگر فروشگاه‌های اینترنتی شما ارسال محصول را در مدت زمان معقولی انجام دهند می‌توانید رضایت مشتریان خود را کسب کنید و به فروش خود بیافزایید.

ارسال محصولات فروشگاه های آنلاین

 هزینه ارسال کالا (محصول) فروشگاه اینترنتی

پس از مدت زمان ارسال کالا، هزینه ارسال عامل دیگری در موفقیت یک فروشگاه اینترنتی است. در مثال بالا شما فرض کنید که مدت زمان ارسال کالا هم مناسب بود؛ اما آیا مبلغ 30،000 تومان برای ارسال کالا فروشگاه اینترنتی، در تهران عدد معقولی است؟

هزینه ارسال کالا فروشگاه اینترنتی با اینکه نسبت به هزینه کالا در بیشتر واقع عدد ناچیزی است اما مشتری این دو هزینه را با هم به عنوان مبلغ کالا در نظر می‌گیرد. یعنی محصولی که 100 هزار تومان قیمت ابتدایی آن بوده است در مجموع برای مشتری 130 هزار تومان تمام می‌شود. یعنی 30 درصد بیشتر از آنچه ابتدا به او گفته شده بود.

پس اگر شما یک فروشگاه اینترنتی هستید؛ به شما توصیه می‌کنیم برای ارسال محصول فروشگاه اینترنتی خود از روش و سیستم ارسالی استفاده کنید که هزینه ارسال کمتری به مشتری تحمیل کند.

برای مثال ما در پایگان برای ارسال محصول فروشگاه‌های اینترنتی در شهر تهران مبلغ 16،000 تومان را دریافت می‌کنیم.

اگر هنوز فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی نکرده‌اید مقاله "نحوه راه‌اندازی کسب و کار یا فروشگاه اینترنتی" را مطالعه کنید.

آسیب رسیدن به کالای فروشگاه‌های اینترنتی در مرحله ارسال

عامل دیگری که در ارسال محصول (کالا) فروشگاه‌های اینترنتی بسیار مهم است سالم رسیدن کالا به دست مشتری است. اگر دو عامل بالا هم در بهترین شرایط قرار داشته باشد اگر کالا سالم به دست مشتری نرسد تمام تلاش‌ها به هدر خواهد رفت.

اگر شما فروشگاه اینترنتی دارید و تجربه ارسال با سیستم‌های ارسال مختلف را داشته باشید مطمئنا با این موضوع مواجه شده‌اید. در برخی سیستم‌های ارسال به دلیل تفکیک نکردن محصولات فروشگاه‌های مختلف و عدم توجه به این موضوع، زمانی که کالا به دست خریدار می‌رسد دچار آسیب شده است.

یکی از مزایای سیستم ارسال کالا فروشگاه‌های ایننترنتی پایگان توجه ویژه به این موضوع است.

برای آشنایی با بهترین شرکت‌ پستی مقاله "بهترین شرکت‌های پستی" را مطالعه کنید.

برخورد نامناسب مامور توزیع کالای فروشگاه‌های اینترنتی

مورد دیگری که در ارسال محصول فروشگاه‌های اینترنتی بسیار مهم است برخورد مامور توزیع است. بسیار مشاهده می‌شود که کالای به دلیل برخورد نامناسب مامور توزیع برگشت می‌خورد و مشتری از دریافت آن خودداری می‌کند. این موضوع برای فروشگاه‌هایی که پرداخت در محل (COD) دارند خیلی موضوع حیاتی و مهمی است و باید به آن بیشتر توجه کنند.

اگر مشتری هزینه کالا را به صورت آنلاین پرداخت کرده باشد کالا را دریافت می‌کند و دیگر از فروشگاه خرید نمی‌کند. اما اگر هزینه کالا به صورت پرداخت در محل باشد که همان سفاش هم کنسل می‌شود.

البته این نکته را نباید فراموش کرد که عودت کالا و کنسل شدن سفارش کمترین ضرری است که فروشگاه اینترنتی باید پرداخت کند. زیرا امکان دارد مشتری به دلیل برخورد نامناسب مامور توزیع، اقدام به شکایت از طریق مراجع قضایی هم کند.

در رابطه با اهمیت موضوع برخورد نامناسب مامور توزیع، این نکته را باید در نظر داشته باشید که بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی به دلیل عدم توانایی در مدیریت ماموران توزیع خود، با وجود امکانات داخلی ترجیح می‌دهند از سیستم‌های ارسالی مانند پایگان که به صورت تخصصی در زمینه ارسال فعالیت می‌کنند استفاده کنند.

به شما توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب یک شرکت برای ارسال کالا فروشگاه اینترنتی خود، در رابطه با ماموران توزیع شرکت ارائه دهنده خدمات ارسال تحقیق کنید یا از شرکت ارسال، مستنداتی در رابطه با آموزش دیده بودن ماموران توزیع دریافت کنید.

ما در سیستم ارسال پایگان علاوه بر اینکه ماموران ارسال خود را به صورت تخصصی آموزش داده‌ایم، به صورت مرتب با مشتریانی که کالا دریافت کرده‌اند و یا سفارش خود را کنسل کرده‌اند تماس می‌گیریم؛ تا از نحوه برخورد ماموران توزیع اطمینان حاصل کنیم.

اگر در رابطه با ارسال کالا و محصول فروشگاه‌های اینترنتی و قرارداد با پست برای فروشگاه‌های اینترنتی سوالی دارید کارشناسان ما در پایگان آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

ارسال کالا فروشگاه اینترنتی به چه مواردی بستگی دارد؟

ارسال کالا از فروشگاه اینترنتی به مشتری، به بسیاری از موارد بستگی دارد. برخی از این موارد عبارتند از:

1. محل فروشگاه و محل مشتری: فاصله محل فروشگاه و محل مشتری، به عنوان یکی از عوامل مهم در زمینه ارسال کالا، تأثیرگذار است. در فاصله‌های بلند، برخی از روش‌های ارسال سریع، مانند پیک موتوری و یا ارسال با شرکت‌های حمل و نقل، امکان‌پذیر نیستند و باید از روش‌های استاندارد استفاده کرد.

2. نوع کالا: نوع کالا نیز می‌تواند بر روی روش ارسال تأثیرگذار باشد. برای مثال، کالاهای حساس و یا گران‌قیمت، نیاز به روش‌های ارسال با امنیت بیشتری دارند.

3. وزن و حجم کالا: وزن و حجم کالا نیز می‌تواند بر روی روش ارسال تأثیرگذار باشد. برای مثال، برای کالاهایی با وزن و حجم بالا، روش‌های ارسالی که محدودیت وزنی و حجمی بیشتری دارند، مناسب‌ نیستند.

4. سرعت ارسال: سرعت ارسال نیز به عنوان یکی از عوامل مهم در ارسال کالا مطرح است. برای کالاهایی که نیاز به تحویل فوری دارند، روش‌های ارسال سریع مانند پست ویژه و یا پیک موتوری، مناسب‌تر هستند.

5. هزینه ارسال: هزینه ارسال نیز یکی از مهمترین عوامل در ارسال کالا محسوب می‌شود. برای انتخاب روش ارسال، باید هزینه‌های مربوط به هر روش را با یکدیگر مقایسه کرد و روشی را انتخاب کرد که بهترین تناسب را با نیازهای خود دارد.

به طور کلی، برای انتخاب روش ارسال، باید به همه این عوامل دقت کرد و روشی را انتخاب کرد که بهترین تناسب را با نیازهای شما دارد. همچنین، قبل از استفاده از هر روشی، بهتر است شرایط و قوانین آن را به دقت مطالعه کرده و در صورت نیاز با فروشنده یا پشتیبانی فروشگاه تماس بگیرید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه دریافت کنید.

 

 

سوالات متداول

آیا هزینه ارسال برای کالاهای حساس بیشتر است؟

بله، هزینه ارسال برای کالاهای حساس (از جمله کالاهایی که نیاز به محافظت خاص و یا شرایط خاصی برای حمل و نقل دارند) معمولاً بیشتر از کالاهای استاندارد است. دلیل این امر، نیاز به استفاده از روش‌های ارسال با امنیت بیشتر و همچنین استفاده از بسته‌بندی خاص و محافظتی برای کالاهای حساس است.

برای مثال، برای ارسال کالاهای الکترونیکی، لوازم آرایشی و بهداشتی، ظروف شیشه‌ای و ...، استفاده از روش‌های ارسال با امنیت بیشتر مانند پیک موتوری و یا ارسال با شرکت‌های حمل و نقل معتبر، توصیه می‌شود. در این روش‌ها، کارشناسان حمل و نقل به دقت با کالاها برخورد می‌کنند و با رعایت شرایط خاصی مانند دمای مناسب و جابجایی ایمن، کالاها را به مقصد نهایی تحویل می‌دهند.

آیا بسته‌بندی خاصی برای کالاهای حساس وجود دارد؟

بله، بسته‌بندی خاصی برای کالاهای حساس وجود دارد که به منظور محافظت از آن‌ها در طول حمل و نقل استفاده می‌شود. بسته‌بندی خاص، معمولاً شامل استفاده از جعبه‌های مقاوم، مواد پرکننده، فوم‌های محافظتی و یا بسته‌بندی‌های خاص دیگر است.

 

 

خدمات ارسال پایگان

لطفا ما را از نظرات و تجربیات خود در مورد این مطلب بهره‌مند سازید.

0 دیدگاه

ما در تلاشیم تا با همدیگر مطالب زیادی یاد بگیریم

بهترین روش ارسال روغن با پست
05شهریور
  • 0
  • 835

بهترین روش ارسال روغن با پست

بهترین روش برای ارسال روغن با پست به عوامل مختلفی، از جمله وزن و حجم بسته، محدودیت‌ها و قوانین حمل و نقل، مقصد نهایی و نیازهای شما بستگی دارد. 

برای ارسال روغن با پست، توصیه می‌شود با ارائه دهنده خدمات پست محلی یا بسته‌بندی و حمل و نقل مورد نظرتان تماس بگیرید تا بهترین روش ارسال را براساس نیازهای خاصتان م

ادامه مطلب
بهترین شرکت پستی برای فروشگاه ایکامرس
06شهریور
  • 0
  • 734

بهترین شرکت پستی برای فروشگاه ایکامرس

ایکامرس (E-commerce) به فروش و خرید کالاها و خدمات از طریق اینترنت اشاره دارد. در این مدل تجارت، تراکنش‌های تجاری بین فروشنده و خریدار از طریق وبسایت‌ها، اپلیکیشن‌های موبایل یا سایر پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی انجام می‌شود. ایکامرس با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، تسهیلات پرداخت الکترونیکی و ارسال سریع کال

ادامه مطلب
مطمئن ترین روش ارسال کتاب با پست برای فروشگاه آنلاین کتاب
11شهریور
  • 0
  • 1965

مطمئن ترین روش ارسال کتاب با پست برای فروشگاه آنلاین کتاب

امروزه فروش کتاب به صورت آنلاین بسیار رونق پیدا کرده است و مشتریان می توانند بسیاری از عنوان کتاب های کمیاب را از طریق فروشگاه های اینترنتی خریداری کنند. بر این اساس فروشگاه های آنلاین کتاب برای ارسال کتاب باید از خدمات پستی رسمی و معتبر استفاده کنند. در اکثر شهرهای بزرگ، شرکت‌ های پستی معتبری وجود دارند که خدمات ارسال کت

ادامه مطلب
ارسال مرسوله آنلاین با پایگان
12شهریور
  • 0
  • 711

ارسال مرسوله آنلاین با پایگان

در دنیای امروز، ارسال مرسوله‌ها به سرعت و امانت بالا اهمیت بسیاری دارد. یکی از راه‌های پرطرفدار برای ارسال مرسوله آنلاین، استفاده از سرویس‌های ارسال پیک مانند "پایگان" می‌باشد. پایگان یکی از پیشروهای ایرانی در زمینه ارائه خدمات ارسال سریع و آنلاین می‌باشد که با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته، به مشت

ادامه مطلب
ارسال مرسوله یک روزه با پایگان
12شهریور
  • 5
  • 1051

ارسال مرسوله یک روزه با پایگان

ارسال مرسوله‌ها و بسته‌ها با سرعت و امانت بالا از جمله نیازهای اساسی هر سازمان یا فردی است که در فعالیت‌های روزمره خود نیازمند ارسال و دریافت مرسوله‌ها می‌باشد. یکی از راه‌های موثر و محبوب برای انجام این فرآیند، استفاده از خدمات پیک و ارسال مرسوله یک روزه با شرکت‌هایی مانند "پایگان" می‌باشد. پایگان ب

ادامه مطلب
تماس با ما: 54124-021